Група Renault перевиконала план 2021 року. Чистий прибуток компанії €967 млн
Показники 2021 року:
- • Виручка Групи на рівні €46.2 млрд: +6.3% у порівнянні з 2020
- • Операційна маржа Групи на рівні €1.7 млрд (3.6% від прибутку): зростання на €2 млрд у порівнянні з 2020, також досягнуто 4.4% у другій половині 2021 року
- • Операційна маржа від діяльності автомобільної1 галузі на рівні €507 млн (1.2% від доходів сегменту): зростання на €1.8 млрд у порівнянні з 2020 (+4.4 пункти)
- • Чистий прибуток у розмірі €967 млн
- • Вільний грошовий потік (FCF) від операційної діяльності автомобільної1 галузі до зміни вимог до робочого капіталу: €1.3 млрд, що посприяло зменшенню на €2 млрд чистого боргу у автомобільній індустрії
- • У 2021 році Група Renault підтвердила досягнення відповідності нормам Середніх витрат палива автомобілями, що їх виробляє компанія (CAFE ) (легкові автомобілі і легкі комерційні авто) у Європі завдяки, зокрема, продажам своїх транспортних засобів E-TECH , що становлять майже третину реєстрацій легкових автомобілів марки Renault у Європі (у порівнянні з 17% у 2020 році)
Значно перевершений фінансовий прогноз 2021 року:
- Операційна маржа станом на 2021 рік: 3.6% (у порівнянні з прогнозом по операційній маржі у період першого півріччя 2021, що становив 2.8%) що, з випередженням графіку на 2 роки, є досягненням мети «Renaulution» показати операційну маржу у понад 3% у 2023.
- Вільний грошовий потік (FCF) від операційної діяльності в автомобільній галузі до зміни вимог до робочого капіталу: €1.6 млрд (у порівняння з позитивним прогнозом вільного грошового потоку (FCF) від операційної діяльності автомобільної галузі)
Достроково досягнуті цілі «Renaulution», прискорення впровадження стратегії Групи:
- План зниження постійних валютних витрат у €2 млрд, у порівнянні з 2019 роком, здійснений з річним випередженням графіку
- Зниження точки беззбитковості на 40% у порівнянні з 2019, досягнуте з дворічним випередженням графіку (початково планувалося зниження на більш як 30% до кінця 2023)
- Ефективність комерційної політики «Renaulution», що, насамперед, сповідує ціннісну вартість, а не обсяг продажів (ефект ціни на рівні +5.7 пунктів у 2021); реалізація цієї політики надалі буде впроваджуватися у 2022Груповий портфель замовлень у Європі на більш як три місяці продажів ґрунтується на привабливості пропозиції Renault E-TECH, Arkana, легких комерційних автомобілях, Dacia Sandero і Dacia Spring 100% EV
- У 2022 році продовжиться безперервне удосконалення і розширення лінійки моделей, зокрема, завдяки випуску Renault Megane E-TECH і Austral, Dacia Jogger
- ПРОГНОЗ НА 2022
- В умовах кризи виробництва напівпровідників, що буде особливо відчутна у першій половині 2022 року (загальні збитки оцінюються у 300,000 автомобілів виробництва 2022), а також зростання вартості сировини, Група має на меті досягнення протягом наступного року таких цілей:
- операційна маржа Групи має дорівнювати або бути вищою за 4%
- вільний грошовий потік від операційної діяльності в автомобільній галузі має дорівнювати або бути вищим €1 млрд
- НАПЕРЕДОДНІ ДОСЯГНЕННЯ СВОЇХ СЕРЕДНЬОСТРОКОВИХ ЦІЛЕЙ «RENAULUTION», ГРУПА ВЛАШТУЄ ДЕНЬ ІНВ
- «Група Renault значною мірою перевершила свої фінансові цілі 2021 року, незважаючи на дефіцит напівпровідників і зростання цін на сировину. Це є відображенням сталого темпу глибокої трансформації Групи, ініційованої в рамках «Renaulution». Завдяки залучення в роботу наших команд і вигоди від участі в Альянсу, ми прискорюємо втілення наших стратегічних амбіцій, з метою позиціонування Групи у якості конкурентоспроможного, технологічного і надійного крупного гравця.» - заявив Лука де Мео, головний директор Групи Renault
- «Завдяки результатам 2021 року, Група Renault зробила черговий крок до свого відновлення. Така результативність стала можливою завдяки швидким успіхам стратегії Групи, що сповідує, насамперед, ціннісну вартість, а не обсяг продажів, а також завдяки суворій фінансовій дисципліні. Це дозволило нам стабільним чином, з річним чи дворічним випередженням графіку, досягти певних цілей «Renaulution». Група й надалі нарощуватиме темпи втілення своїх стратегічних проектів, з єдиною метою- створення цінності для всіх зацікавлених сторін.» - сказала Клотільда Дельбос, фінансовий директор Групи Renault
- Булонь-Біянкур, 18 лютого 2022 року – Виручка Групи сягнула €46,213 млн, що на 6.3% більше у порівнянні з 2020 роком. За сталої ситуації і курсу валют [1], виручка зросла на 8.0% (негативні наслідки коливання курсу, здебільшого, пов’язані з девальвацією російського рубля, турецької ліри, аргентинського песо і бразильського реалу).
- Виручка автомобільної сфери без урахування AVTOVAZ становили €40,404 млн, що на 7.1% більше у порівнянні з 2020 роком.
- Відновлення автомобільного ринку додало 4.4 пункти.
- Нова комерційна політика, запроваджена у третьому кварталі 2020 року, і зосередженість на найбільш рентабельних сегментах, призвели до позитивного ефекту чистої ціни у 5.7 пунктів. Успіх моделі Arkana, випущеної на ринок у другому кварталі 2021 року, що відзначило повернення бренду Renault у сегмент авто C-класу, разом з продажами легких комерційних автомобілів, призвели до позитивного ефекту міксу моделей у 2.2 пункти. У підсумку, ці два ефекти дали можливість покрити втрату обсягу продажів у 7.5 пунктів, в основному, завдяки впровадженню політики, спрямованої на ціннісну вартість, а не на об’єм продажів.
- «Інші» ефекти у розмірі +5.3 пунктів, пов’язані зі зниженням рівня продажів разом із зобов’язаннями по зворотному викупу відповідно до політики вибору найприбутковіших каналів, а також після продажу деяких філіалів Renault Retail Group у 2021. Збільшення частки післяпродажного обслуговування та відновлення діяльності мережі, на яку критично вплинули карантинні заходи у 2020 році, також мали позитивний вплив.
- Виручка AVTOVAZ зросла на 10.4% до €2,850 млн, завдяки суттєвому зростанню цін і ефекту міксу моделей на +18.4 пункти, що загалом компенсувало негативний вплив через згубні коливання валют (-6.8 пунктів). Бренд LADA зберіг лідерство в Росії з часткою ринку близько 21%. Продажі LADA Vesta і LADA Granta досягли, відповідно, першої і другої позиції в Росії.
- Група зареєструвала позитивну операційну маржу у €1,663 млн (3.6% від доходу) порівняно з
-€337 млн у 2020 році. Вона досягла 4.4% від виручки у другій половині 2021 року. - Операційна маржа в автомобільній галузі без урахування AVTOVAZ зросла на €1,710 млн до €260 млн (0.6% від доходу). Відновлення автомобільного ринку дало позитивний ефект у €293 млн.
- Ефект асортименту/ціни у €1,127 млн був результатом комерційної політики, що скерована на ціннісну вартість, а не обсяг продажів, а також зростання ціни, щоб покрити девальвацію, спричинену коливанням курсу валют і підвищенням собівартості. Така політика більш ніж компенсувала негативний ефект обсягу у €579 млн.
- Ефект "Продуктивності" (закупівля, гарантія, витрати на виробництво і логістику, загальні і адміністративні витрати) був позитивним на €852 млн, в основному, завдяки ефективності закупівлі (€541 млн) і оптимізації витрат на дослідження і розробки.
- Ця операційна діяльність значною мірою компенсувала зростання цін на сировину, що було оцінено у
-€468 млн. - "Інші" ефекти склали +€483 млн. Найбільший внесок був зроблений сектором запчастин і аксесуарів, також позитивний ефект дали продажі із зобов’язаннями по зворотному викупу.
- Операційна маржа AVTOVAZ склала €247млн, підвищившись на €106 млн, в основному, через зростання цін, що більш ніж компенсувало негативний ефект коливання курсу обміну валют і підвищення цін на сировину.
- Внесок від фінансування продажів у операційну маржу Групи сягнув €1,185 млн, зростання на €178 млн порівняно з 2020. Таке зростання головно є результатом різкого покращення ціни ризику, що становила 0.14% від середніх виробничих активів порівняно з 0.75% у 2020. Такий чудовий рівень пояснюється покращенням параметрів ризику і повернення до звичних процесів відновлення, що зазнали впливу локдауну у 2020 році.
- RCI Bank and Services заявили про нове зростання фінансування, що склало 0.4% (без урахування негативного впливу коливань курсу -€92 млн) порівняно з 2020 роком, цьому процесу сприяли високі показники фінансування вживаних авто і збільшення середньої суми фінансування на 7.2% для нових і вживаних авто.
- Інші операційні доходи і витрати були від’ємними на рівні -€265 млн (порівняно з -€1,662 млн у 2020). Резерви на реструктуризацію -€430 млн були компенсовані реалізацією активів (€487 млн), головно пов’язаних з розпродажем декількох підрозділів Renault Retail Group (RRG) згідно з оголошеною стратегією.
- Після врахування інших операційних доходів і витрат, операційний прибуток Групи склав €1,398 млн, порівняно з -€1,999 млн у 2020 році.
- Фінансовий результат діяльності склав -€350 млн, що на €132 млн є кращим показником, ніж у 2020 році, в основному, завдяки бухгалтерській ревізії балансової вартості позики, гарантованої державою Францією.
- Внесок дочірніх компаній склав €515 млн, в тому числі, €380 млн становив внесок від Nissan, зростання на €5,660 млн у порівнянні з 2020. Нагадаємо, що вклад від Nissan у 2020 році включав -€4,290 млн у витратах на знецінення активів і реструктуризацію.
- Поточні і відстрочені податки становили суму у -€596 млн порівняно з -€420 млн у 2020 році, що пов’язано з покращенням результату.
- Чистий прибуток склав €967 млн, а чистий прибуток по частці Групи досяг рівня €888 млн (+€3.26 на акцію у порівнянні -€29.51 на акцію у 2020).
- Грошовий потік автомобільного[2] бізнесу, без урахування витрат на реструктуризацію, включно з €1 млрд дивіденди банку RCI загалом сягнув €4.8 млрд, зростання на €2.8 млрд порівняно з 2020 роком.
- Цей потік коштів покрив інвестиції по матеріальним та нематеріальним активам до початку розпродажу активів, що склало €3.2 млрд (€5.1 млрд у 2020).
- Вільний грошовий потік від операційної діяльності автомобільної6 галузі був позитивним на рівні €1,272 млн, після включення у розрахунок оплати видатків реструктуризації -€602 млн, продажу активів на €574 млн і негативного впливу зміни вимог до робочого капіталу -€330 млн.
- Вільний грошовий потік від операційної діяльності автомобільної галузі і продаж акцій, що проводився у Daimler на €1.1 млрд призвів до зменшення на €2 млрд чистого боргу від діяльності автомобільної галузі, що станом на 31 грудня 2021 року склала €1.6 млрд.
- Станом на 31 грудня 2021 року, загальний склад нових автомобілів (разом з незалежною дилерською мережею) склав 336,000 одиниць порівняно з 486,000 одиницями на кінець грудня 2020 року, або 53 дні продажів.
- ПРОГНОЗ І СТРАТЕГІЯ
- У середовищі, де й досі панує криза дефіциту електронних компонентів, що буде особливо відчутною у першій половині 2022 року (загальні збитки оцінюються на рівні 300,000 автомобілів виробництва 2022) і де відбувається зростання вартості сировинних матеріалів, Група має на меті досягти протягом наступного року таких цілей:
- операційна маржа Групи повинна має дорівнювати або вищою за 4%
- вільний грошовий потік від операційної діяльності в автомобільній[1] галузі має дорівнювати або бути вищим €1 млрд
- Завдяки своїй роботі Група Renault у змозі пришвидшити запровадження стратегії «Renaulution» через ефективне застосування своїх промислових і технологічних активів:
- -Група Renault підтверджує свої амбіції щодо ринку електромобілів, маючи на меті стовідсотковий перехід бренду Renault до 2030 року на виробництво електромобілів у Європі. З метою досягнення поставленої цілі, Група Renault вивчає можливість об’єднання своєї діяльності у галузі виробництва електромобілів і технологій в рамках визначеного підрозділу у Франції, щоб прискорити зростання.
- -Разом з цим, Група Renault також вивчає можливість об’єднання своєї діяльності і технологій ДВЗ і гібридних двигунів, а також виробництва трансмісій, що знаходяться за межами Франції в рамках визначеного підрозділу, щоб зміцнити потенціал технологій і власних розробок Групи Renault.
- Результати цих обговорень будуть регулярно передаватися різним представництвам Групи і стануть джерелом інформації і/або консультаційних процедур згідно з відповідними правилами в різних країнах, де компанія має представництва.
- У зв’язку з достроковим досягненням своїх середньострокових цілей «Renaulution» і відповідно до результатів даного стратегічного аналізу, Група Renault представить на Дні Інвестора, восени 2022 року, оновлену інформацію щодо своєї стратегії з метою позиціонування компанії у якості конкурентоспроможного, технологічного і надійного крупного гравця.
ПРО ГРУПУ RENAULT
Група Renault знаходиться в авангарді мобільності. Підсиливши свої позиції завдяки альянсу з Nissan і Mitsubishi Motors, унікальному досвідоу у електрифікації, Група Renault включає 5 брендів - Renault, Dacia, LADA, Alpine и Mobilize, котрі пропонують своїм клієнтам екологічні та інноваційні рішення у сфері мобільності. Група представлена у більш як 130 країнах, Група продала 2,7 мільйона автомобілів у 2021 році. Група Renault готова долати труднощі як на дорозі, так і у змаганнях, прагне до амбіційних перевтілень, що принесуть цінність.